Vasaloppet -check

Jag tog mig alltså i mål på Vasaloppet. Det gick till och med bra! Tror det var ganska optimala förhållanden att åka sitt första vasalopp i, skönt väder, inte för kallt och inte för varmt och fina spår hela vägen. Alla hemska backar som man hört om kändes inte så hemska och jag gled på rätt bra genom hela loppet. Det tog mig en och en halv minut att ta mig fram till startlinjen och första backen var det väldigt trångt i, men annars gick det rätt smärtfritt till Mora. Backarna upp till Risberg som skulle vara de värsta åkte jag och väntade på, för när jag väl kommit upp dit så skulle det gå bra hade jag intalat mig. Vips, så var jag i Risberg och de backarna hade jag åkt uppför utan att knappt märka det! Sen rullade det på till det var ca 25 kilometer kvar, då smällde tröttheten till och det kändes riktigt jobbigt för första gången. Men då var det ju "bara" 25 kilometer kvar, inte ens en tjejvasa så det var bara att köra på. 6 timmar och 56 minuter efter starten gått i Sälen gled jag in i Mora parken och över mållinjen och satan va skönt det var att gå i mål.

Riktigt nöjd med tiden, men tanke på att jag hade som mål att gå under 7,30. Placeringen blev 187 av 1650 damer och jag ger mig själv väl godkänt för den prestationen.



Blir matad i Tennäng

Var glad i Evertsberg

Pappa var också glad i Evertsberg, han stakade sig till Mora på 6 timmar och 41 minuter.

Stakar på upploppet

Trött och nöjd i mål

Kommentarer
Postat av: Filippa

Så duktig :) Nästa år siktar "vi" (dvs. du) på topp 100 :D

2010-03-13 @ 10:56:32
URL: http://inspirations.blogg.se/



Postat av: Zandra

hm ja det är nog ett bra mål :) måste kolla vad det krävs för fart!

2010-03-13 @ 11:08:04
URL: http://ssshansson.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0