Curry curry

Idag har jag vidgat mina kulinariska vyer här i vår currydoor, har ätit riktig indisk mat till både lunch och middag. Inte försvenskad indisk mat som man får på resturanger utan riktigriktig indisk mat. Det var gröna pannkakor men curry/chiliröra till lunch och kycklinggryta med (trumvirvel..) chili till middag. Mycket starkt men mycket gott också. Har även hunnit göra riktigt svensk mat (nån måtta får det vara, måste väga upp!) broccoli- och blomkålsgratäng (aaaasgod) och falukorv.

För övrigt var det full vinter när jag drog upp persiennerna imorse så jag kände bara att jag var tvungen att dra ut och springa/pulsa medan alla andra satt inne och tryckte. Det var helt magiskt fint i skogen.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Mumsigt värre. Kanske du kan komma hit o bjuda med dig av recepten?;) Skönt med lov förresten, hade jag glömt bort. Därför du har tid att uppdatera här antar jag. Ses imorgon:D

2010-11-11 @ 17:08:11
URL: http://sofiesegna.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0