Just nu: brödbak

Jag är inne i ett riktigt mat- och bakflow. Ni kanske har märkt det på alla matinlägg? Bland annat så har det bjudits på kantarellpaj, lax-limepasta, blåbärspaj och ananaspaj (finns en viss pajtrend).. Det var en av sakerna jag verkligen saknande när jag bodde i korridor, att ha ett eget kök och kunna baka och stöka bäst jag ville. Känns som att jag tar igen all den tiden nu! Just nu har jag en deg på jäsning som ska resultera i gottigt bröd.
 
Det enda negativa med detta flow är all disk som blir. Diska är en av min värsta hemmasysslor (delad förstaplats med strykning).
 
Nu ska jag baka ut brödet så jag får min kvällsmacka med smarrig schweizisk ost och en kopp te någon gång!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Ojojoj, vad har hänt. Både baka o laga mat? Visst är det roligare att stöka i eget kök och för sin egen del. Kanske man kan få lite nya mat- och recepttips nu till helgen.

Puss o kram mamsen

2011-09-02 @ 08:29:16




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0