TAPAS & SUSHI

Aaa va god mat kan vara.

I tisdags lyxade jag till det och bjöd Petter på tapas-kväll på fantastiska Manesa. Tror vi lyckades beställa alla de största rätterna för det var huur mycket mat som helst. Dessutom fick vi gratis tryffel stor som en glasskula (mäktigt!) som ursäkt för att de hade glömt en av våra rätter. Stället har Sveriges godaste drinkar också om man orkar efter maten, vilket vi då inte gjorde. Vi rullade hem.

När jag bodde i Umeå blev jag sushifrälst men har inte ätit god sushi sen dess försen i torsdags när jag och några från jobbet firade att ännu en kvartalsreview var avklarad. Satan va gott det var, men bitarna var alldeles för stora. Skalade jag av yttersta lagret ris fick de precis plats i munnen. Igår fick jag veta att ett annat ställe har stans bästa sushi så det kommer nog testas inom en snar framtid! Mumma!


Maten jag åt i veckan fastnade inte så fördelsaktigt på bild.. Här är en bild från Umeå när vi gjorde egen sushi.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vår egna sushi slår ju ingenting, god smak som vi vill ha den samtidigt som de är perfekt i storlek;)

2012-04-02 @ 20:35:45
URL: http://sofiesegna.blogg.se/



Postat av: Ulrika

Jag är också sushisugen! Vi kanske kan göra nästa gång vi ses? :)

2012-04-02 @ 21:54:32
URL: http://hannaulrikamay.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0